Markkinointitoimisto Mamwork ja Strategic Accounting ovat ryhtyneet yhteistyöhön markkinoinnin tuloksellisuuden arvioimisessa.

Talous alkaa tulevina kuukausina yskiä hieman syvemmältä. Hotellien varausasteet ovat paineissa laskea. Ihmiset syövät vähemmän ravintoloissa, käyttävät pirssiä harvemmin.

Harva yritys pystyy tässä tilanteessa enää lisäämään kaikkea: henkilökuntaa, tuotantoa, toimipaikkojaan, rahaa markkinointiin. Niin… markkinointiin.

Yrityksen johdolle on tärkeintä tietää, mistä säästetään ja mistä ei missään nimessä kannata leikata.

Markkinointi on väärä kohde säästää

Markkinoinnista on usein helppo säästää, koetaan. Kun Google-näkyvyyden tilistä tiputetaan kaksi nollaa tai jätetään messumatka tekemättä, niin ei tarvitse huolehtia, noudatettiinko yt-lakia pilkulleen.

Markkinoinnista säästäminen voi kuitenkin olla tuhon tie.

Strategic Accounting on selvittänyt, että markkinointiin strategisesti ja pitkäjänteisesti suuntautuneet yritykset ovat tehneet keskimäärin 40 % parempaa kassavirtatulosta kuin markkinointiin vasemmalla kädellä suhtautuneet.

Strategic Accounting on aloittanut yhteistyön markkinointitoimisto Mamworkin kanssa. Yhdessä pystymme arvioimaan, paljonko markkinointisi on tuottanut tulosta. Euroissa.

Mistä me otamme luvut?

Tuotamme palvelua vain asiakkaille, joiden toimenpiteisiin Mamwork on päässyt tutustumaan. Tiedämme silloin, mitä on tehty ja millaisia kustannuksia, liidejä ja kauppoja ne on saatu aikaan.

Mamworkin analyysi huomioi sekä määrälliset että laadulliset näkökulmat. Se tarjoaa tietoa siitä, miten yrityksesi onnistuu markkinoinnissa kohderyhmänsä mielestä ja kilpailijoihin verrattuna.

Strategic Accounting perehtyy avullamme asiakkaan prosesseihin ja mallintaa, miten toimenpiteet ja tulokset ovat heijastuneet yrityksen prosesseja heijastavissa kassavirroissa. Kaikki yrityksessä tapahtuvat arjen muutokset näkyvät kassavirroissa, eli ulos ja sisään suuntautuvissa rahavirroissa.

Tätä vastaavaa analyysiä ei olisi mielekäs tehdä ”viivan alta”, eli yrityksen tuloksesta ennen veroja. Se on tunnuslukuna liian yleinen, joka peittää enemmän kuin paljastaa.

Mihin me tällä pyrimme?

Yhteistyömme tähtää asiakkaan liiketoiminnan kasvuun ja/tai kassavirran kasvattamiseen. Joskus kassavirtaa pystyy kasvattamaan vaikka liiketoiminnan laajuus pysyisi ennallaan.

Analyysimme tarkoitus on antaa asiakkaallemme lisää työkaluja johtaa tulevaisuuttaan.

Teemme sen, jotta sinulla olisi paremmat eväät rakentaa yrityksesi tulevaisuutta. Mistä asioista pidät kiinni ja mistä sinä voit säästää.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä Ari Holmiin.

Ari Holm
050 366 3381
ari.holm@strategicaccounting.fi